Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν επισκέφθηκε χθες το Σεβεροντβίνσκ, όπου παρέστη στην τελετή έπαρσης της σημαίας στο νέο πυρηνοκίνητο υποβρύχιο “Knyaz Pozharsky”, το οποίο αποτελεί την τελευταία λέξη της ρωσικής ναυτικής τεχνολογίας.

Κατά την ομιλία του, ο Πούτιν διακήρυξε ξεκάθαρα:
«Θα εφαρμόσουμε πλήρως τα σχέδιά μας για ένα σύγχρονο Ναυτικό. Η ασφάλεια της Ρωσίας και των εθνικών μας συμφερόντων σε κάθε γωνιά του παγκόσμιου ωκεανού είναι αδιαπραγμάτευτη».

Ο Ρώσος πρόεδρος τόνισε ότι πάνω από 70 πολεμικά σκάφη βρίσκονται ήδη σε διάφορα στάδια κατασκευής στα ναυπηγεία της χώρας, ενώ στο Sevmash – ένα από τα σημαντικότερα ναυπηγεία της Ρωσίας – σχεδιάζεται η ναυπήγηση έξι νέων πυρηνικών υποβρυχίων μέχρι το 2030.

*«Η συστηματική αυτή προσπάθεια», υπογράμμισε ο Πούτιν, «θα ενισχύσει την οικονομική σταθερότητα του αμυντικού τομέα, θα προσελκύσει εξειδικευμένο προσωπικό και θα ωθήσει την καινοτομία σε τεχνολογίες αιχμής.»

Το νέο υποβρύχιο, “Knyaz Pozharsky”, εντάσσεται στο πρόγραμμα 955A “Borei” και είναι το όγδοο στρατηγικό υποβρύχιο της σειράς, με άλλα δύο να βρίσκονται ήδη υπό ναυπήγηση.

Πρόκειται για ένα τεχνολογικό «θηρίο» μήκους 170 μέτρων και βυθισμένου εκτοπίσματος 24.000 τόνων, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 16 διηπειρωτικούς βαλλιστικούς πυραύλους R-30 “Bulava”, καθιστώντας το ένα από τα πλέον τρομακτικά όπλα στον πλανήτη.

Το “Knyaz Pozharsky” είναι το τρίτο υποβρύχιο Borei που εντάσσεται στον Βόρειο Στόλο, ενώ τα υπόλοιπα πέντε έχουν αναπτυχθεί στον Στόλο του Ειρηνικού.

Με τον Πούτιν να παρευρίσκεται προσωπικά στην τελετή, στέλνεται σαφές μήνυμα προς Δύση και ΝΑΤΟ:
Η Ρωσία ενισχύει δυναμικά την πυρηνική της αποτρεπτική ικανότητα.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x