Ένα σοκαριστικό στατιστικό διαφεύγει εύκολα, αλλά κρύβει μια τεράστια αλήθεια: περίπου το 30% των ήδη δοθέντων Προσωπικών Αριθμών συνοδεύονται από λάθη — λάθη στα μητρώα, διπλοεγγραφές, και άλλα προβλήματα ταυτοποίησης.

Λεπτομέρειες επί της ουσίας

  • Από περίπου 1.150.000 ψηφιακά αποδοθέντα Π.Α., καταγράφηκαν:

    • 355.265 λάθη στα μητρώα,

    • 57.919 περιπτώσεις πολυεγγραφής,

    • 5.576 προβλήματα με δημοτολογικά στοιχεία.

  • Αυτά τα λάθη, που επηρεάζουν σχεδόν το 1/3 των πολιτών, πρέπει να διορθωθούν από κάποιον άνθρωπο — όχι από αλγόριθμο — προτού εκδοθεί νέος Προσωπικός Αριθμός. Αυτή η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον μια ώρα ανά πολίτη για διόρθωση.

  • Υπολογίζοντας για περίπου 9.100.000 πολίτες που μένουν, αυτό σημαίνει 9 εκατομμύρια εργατοώρες. Μια τεράστια επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό, ενώ η ψηφιακή εποχή υποτίθεται ότι θα τα έκανε όλα αυτά… αυτοματοποιημένα.

Το νομικό αδιέξοδο

Και εδώ αρχίζει το μεγάλο ερώτημα: ποιος εργαζόμενος θα έχει νομική εξουσιοδότηση να εισέλθει στις προσωπικές βάσεις δεδομένων — οι οποίες βρίσκονται σε πολλές και διαφορετικές υπηρεσίες — για να κάνει αυτές τις διορθώσεις; Δεν φαίνεται να υπάρχει σχετική νομοθετική πρόβλεψη, κάτι που δημιουργεί ένα σοβαρό κενό ασφαλείας και νομιμότητας.

Πίσω από το “ψηφιακό χάος”

Υπάρχει μια βαθιά ειρωνεία: όπως καθυστερούν οι νέες ταυτότητες (ή οδήγησαν στην σκέψη ότι θα είχαν αντικατασταθεί ήδη πριν το 2024 — και ίσως ολοκληρωθούν γύρω στο 2035), παρόμοιες καθυστερήσεις συνοδεύουν και τον νέο ενιαίο Προσωπικό Αριθμό. Όλα προμηνύουν μια νέα μεγάλη αναβολή, με πολιτικό, λειτουργικό και νομικό κόστος.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x