Ένα σοκαριστικό στατιστικό διαφεύγει εύκολα, αλλά κρύβει μια τεράστια αλήθεια: περίπου το 30% των ήδη δοθέντων Προσωπικών Αριθμών συνοδεύονται από λάθη — λάθη στα μητρώα, διπλοεγγραφές, και άλλα προβλήματα ταυτοποίησης.
Λεπτομέρειες επί της ουσίας
-
Από περίπου 1.150.000 ψηφιακά αποδοθέντα Π.Α., καταγράφηκαν:
-
355.265 λάθη στα μητρώα,
-
57.919 περιπτώσεις πολυεγγραφής,
-
5.576 προβλήματα με δημοτολογικά στοιχεία.
-
-
Αυτά τα λάθη, που επηρεάζουν σχεδόν το 1/3 των πολιτών, πρέπει να διορθωθούν από κάποιον άνθρωπο — όχι από αλγόριθμο — προτού εκδοθεί νέος Προσωπικός Αριθμός. Αυτή η διαδικασία απαιτεί τουλάχιστον μια ώρα ανά πολίτη για διόρθωση.
-
Υπολογίζοντας για περίπου 9.100.000 πολίτες που μένουν, αυτό σημαίνει 9 εκατομμύρια εργατοώρες. Μια τεράστια επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό, ενώ η ψηφιακή εποχή υποτίθεται ότι θα τα έκανε όλα αυτά… αυτοματοποιημένα.
Το νομικό αδιέξοδο
Και εδώ αρχίζει το μεγάλο ερώτημα: ποιος εργαζόμενος θα έχει νομική εξουσιοδότηση να εισέλθει στις προσωπικές βάσεις δεδομένων — οι οποίες βρίσκονται σε πολλές και διαφορετικές υπηρεσίες — για να κάνει αυτές τις διορθώσεις; Δεν φαίνεται να υπάρχει σχετική νομοθετική πρόβλεψη, κάτι που δημιουργεί ένα σοβαρό κενό ασφαλείας και νομιμότητας.
Πίσω από το “ψηφιακό χάος”
Υπάρχει μια βαθιά ειρωνεία: όπως καθυστερούν οι νέες ταυτότητες (ή οδήγησαν στην σκέψη ότι θα είχαν αντικατασταθεί ήδη πριν το 2024 — και ίσως ολοκληρωθούν γύρω στο 2035), παρόμοιες καθυστερήσεις συνοδεύουν και τον νέο ενιαίο Προσωπικό Αριθμό. Όλα προμηνύουν μια νέα μεγάλη αναβολή, με πολιτικό, λειτουργικό και νομικό κόστος.