Η Ρωσία αποφάσισε να αυξήσει κατά 200.000 βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της, αντλώντας αυτή την αύξηση από την αύξηση της διαθέσιμης ποσότητας – λόγω των επιθέσεων της Ουκρανίας που έχουν διακόψει τη λειτουργία πολλών διυλιστηρίων και αγωγών. Η νέα στόχευση των φορτώσεων ανέρχεται πλέον σε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, έναντι των αρχικά σχεδιασμένων 1,8 εκατομμυρίων .

Αυτός ο σχεδιασμός αντανακλά την προσπάθεια της Μόσχας να αναπληρώσει τα έσοδα της ενώ ταυτόχρονα πλήττεται από τις συνεχείς σοβαρές ουκρανικές επιθέσεις σε βασικές υποδομές. Οι επιθέσεις αυτές έχουν πλήξει τουλάχιστον 10 διυλιστήρια, περιορίζοντας την επεξεργαστική ικανότητα της χώρας κατά τουλάχιστον 17% (~1,1 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα) .

Παράλληλα, ο αγωγός Druzhba και η αντλιοστάσια στην περιοχή Unecha, κρίσιμες για τις εξαγωγές μέσω Ουστ‑Λούγκα, έχουν υποστεί βλάβες που εκτιμάται πως μπορούν να μειώσουν τις εξαγωγές κατά έως και 500.000 βαρέλια ημερησίως. Το λιμάνι Ust‑Luga αυτή τη στιγμή λειτουργεί μόνο στο 50% της δυναμικότητάς του, δηλαδή περίπου 350.000 βαρέλια ημερησίως από τα 700.000 . Για τον λόγο αυτό, οι εξαγωγές ανακατευθύνονται προς τα λιμάνια Novorossiisk και Primorsk .

Η κατάσταση παραμένει ρευστή: τα τελικά φορτωτικά σχέδια για τον Σεπτέμβριο δεν έχουν ακόμη δοθεί στους πετρελαιοπώλες, παρά το ότι συνήθως παραλαμβάνονται μία εβδομάδα πριν την έναρξη του μήνα – γεγονός που καταδεικνύει την αβεβαιότητα στα logistics και τα repair schedules

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x