Στην πόλη Τιάντζιν της Κίνας, κατά την έναρξη της Συνόδου του Οργανισμού Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO), ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ και ο Ινδός Πρωθυπουργός Ναρέντρα Μόντι συναντήθηκαν για πρώτη φορά έπειτα από επτά χρόνια. Αυτής της επίσκεψης είχε προηγηθεί ένταση στη μεταξύ τους σχέση, ενώ λαμβάνει χώρα σε μια περίοδο που οι σχέσεις Ινδίας–ΗΠΑ βάλλονται από εμπορικές πολιτικές και δασμούς.
Ο Σι υπογράμμισε πως «ο κόσμος υφίσταται μεταμόρφωση. Η Κίνα και η Ινδία είναι οι δύο πιο πολιτισμένες και πολυπληθείς χώρες του κόσμου… Ο Δράκος και ο Ελέφαντας πρέπει να ενωθούν», ζητώντας φιλία και καλές σχέσεις μεταξύ των δύο λαών.
Παράλληλα, ανέφερε πως:
«Πρέπει επίσης να εκπληρώσουμε την ιστορική μας δέσμευση να υποστηρίξουμε την πολυμέρεια, έναν πολυπολικό κόσμο και μεγαλύτερη δημοκρατία στους διεθνείς θεσμούς και να εργαστούμε μαζί για ειρήνη και ευημερία στην Ασία και στον κόσμο».
Ο Μόντι με τη σειρά του τόνισε ότι η Ινδία δεσμεύεται να προωθήσει δεσμούς με την Κίνα βασισμένους στην αμοιβαία εμπιστοσύνη, τον σεβασμό και την ευαισθησία. Επισήμανε δε ότι η ευημερία 2,8 δισεκατομμυρίων ανθρώπων εξαρτάται από αυτή τη διμερή συνεργασία.
Επιπλέον, ανακοίνωσε την επανέναρξη απευθείας πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών και τόνισε πως, μετά τις στρατιωτικές αναμετρήσεις του 2020, στα σύνορα έχει επικρατήσει πλέον «ειρήνη και σταθερότητα».
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δύο ηγέτες συμφώνησαν ότι είναι «σύντροφοι, όχι αντίπαλοι», επενδύοντας στο κοινό τους μέλλον, παρά τις εμπορικές ανισορροπίες και τις γεωπολιτικές εντάσεις